Gânduri

miercuri, ianuarie 31, 2007

Leapsa pe secrete, si anume 5!

N-am fost niciodata prea buna la leapsa. Poate de-asta m-a si "prins" Andreea si-acu', vreau - nu vreau, trebuie sa zic "din casa". Asadar:

1. Am intrat ultima la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii (sub mine s-a "tras linie"). Fusesem vreo 400 si ceva de candidati pe 80 de locuri. Cand s-au afisat rezultatele, ochii imi alergau haotic peste liste (admisi si respinsi de-a valma) si nu ma vedeam...Am strans convulsiv mana mamei si i-am zis: "N-am intrat, sa vezi ca n-am intrat". Mama (nu vreau sa ma gandesc ce-o fi fost si-n sufletul ei...), s-a lasat usor pe vine (ca listele erau pana-n podea...) si n-a zis decat atat: "Alina..." Inflexiunea vocii ei n-am s-o uit niciodata. Am stiut inainte sa vad: eram studenta.
Peste 4 ani, am terminat sefa de promotie.

2. Mi-am luat permisul de conducere "pe pile". La sala, nu-mi faceam probleme, dar la traseu...mi-era groaza. Initial, ai mei n-au vrut. Mai ales tata zicea: "Cum sa-ti pun pila ca sa te sinucizi?" Noroc cu instructorul, care i-a lamurit ca mai bine de atat n-am sa invat sa conduc nici daca pic de 3 ori examenul (oricine stie ca nu scoala te face sofer, ci practica). Ori riscul era mare, fiindca eram fata, iar examinatorii - in mare parte misogini. Faptul ca stiam ca "sunt bazata" nu m-a scutit de "tremurici", dimpotriva. Dupa ce politistul mi-a zis cand sa ma duc sa ridic permisul, de emotie, era sa ma dau jos din masina cu tot cu scaun. Uitasem sa-mi scot centura.

3. Pe la 16 ani am urmat Scoala de Moda Venus. Mama Zina ne-a invatat niste lucruri importante: cum sa mergi cu spatele drept (cate cozi de matura am tinut intre umeri...) si cum sa mergi pe tocuri (cui, de 12 cm). Foarte important pentru o femeie.
In plus, faceam exercitii fizice " la sange". Si, cine intarzia la antrenamente - 200 de genoflexiuni....cu pantofii cu toc in picioare, in vazul nostru, ca sa luam aminte! Nostime vremuri. In urma experientei asteia m-am ales si cu o prietena foarte buna, Ana.

4. In facultate, cursul meu preferat a fost cel de Initiere TV. Un profesor...bestial. In ambele sensuri. Afurisit de-l umilea si pe Uciga-l Toaca, dar din cauza lui m-am indragostit de televiziune (eu care intrasem in facultate decisa sa fac presa scrisa), el ne-a invatat a-b-c-ul filmarii, al montajului si-al povestirii in imagini.
Ne puneam sa facem ceva ce nu se mai practica in realitate, din lipsa de timp: montam imaginile si-apoi textul trebuia sa completeze doar ceea ce filmul nu spunea. Nu invers. Iar daca atunci cand oprea sunetul, nu intelegea povestea numai din imagini, te pica. A fost ambitia mea cea mare sa fiu foarte buna la cursul asta. Imi spunea "Dusmanul". Dar mi-a dat 10. Nu cred ca am fost la fel de mandra de vreo alta nota in toata viata mea scolara....

5. Desi am fost scutita de sport inca din clasa a -V-a (deh! Mama medic, era floare la ureche! Aveam o spasmofilie cu crize manifeste, ceva de speriat!), schiez de la 3 ani jumate si sunt dependenta. Daca nu prind macar doua zile de schi intr-un an, intru-n sevraj...
Schiul iti curata mintea si sufletul de griji si face stresul uitat intr-o...coborare! In plus, viteza pompeaza adrenalina in tot corpul (da, da, sunt o micutza vitezomana) si te simti...the king of the world (sau queen, dupa caz).
Ii sunt recunoscatoare tatalui meu care mi-a inoculat microbul si a fost surd la plansetele mele de copil temator.

Acum, ca ma uit, am scris enorm....dar ma consoleaza gandul ca cei interesati vor citi pe nerasuflate, iar ceilalti...o sa treaca, oricum, mai departe!
Se pregatesc: Adrian, Catalina si Vero

2 Comments:

Anonymous Anonim said...

Alina,
Dupa cum se stie din listele afisate la terminarea facultatii, in 2004, altcineva a fost sef de promotie. Poate te mai uiti inca o data. Numai bine si succes in continuare!

4:26 p.m.  
Blogger musette said...

Nu am vazut nicio lista, niciodata. Stiu doar ca am primit un telefon de la secretara facultatii si am fost anuntata ca, in calitatea mea de sefa de promotie, trebuie sa vin la deschiderea anului universitar, sa tin speech-ul de rigoare si sa-mi iau diploma; de asemenea, am fost chemata in Aula Magna a Facultatii de Drept si am primit premiul acordat tuturor sefilor de promotie din Universitatea Bucuresti. Poate ne vedem odata fata in fata, sa-ti arata respectiva diploma. Cu ocazia asta poate aflu si cine esti.

4:31 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home