Gânduri

vineri, ianuarie 19, 2007

Iubire, bibelou de portelan

Eram destul de mica atunci cand era in voga romanta asta. Mie romantele nu mi-au placut niciodata. Mi se par mult prea triste. Ori iubirea e un motiv de fericire. Nu vad de ce am "jeli-o" in felul asta.

Dar, desi forma de prezentare nu era, poate, cea mai nimerita, ideea mi-a ramas in minte. Mai intai, ca expresie memorata mecanic. Suna bine, pentru copilul de mine, care nu-i putea patrunde sensul.

Mai apoi, adolescenta care nu stia ca din dragoste se mai si plange, se gandea ca asemanarea dintre iubire si bibelou e frumusetea (deh, era perioada de glorie a mileurilor, a pestelui de pe televizor si a balerinei....)

De cand "m-am facut mare", stiu ca-i vorba despre fragilitate. Pare paradoxal. Cum o simtire atat de puternica, ce devasteaza-n urma inimi, linisti, nopti, respiratii, poate sa se faca tandari daca-n loc de mangaiere strecori o atingere pripita si neindemanatica....

Nu-s o fire pesimista de felul meu. Dar adesea ce vad, ce aud, ce simt, ma pune pe ganduri. In ultima vreme, in jurul meu, ca un facut, s-au tot spart bibelouri...unele din ele nici macar nu pareau de portelan...puteai sa juri ca-s din beton-armat. Ca nu le-ar darama nici o furtuna.

Motivatii din cele mai diverse: nu mai vorbim decat despre serviciu, a intervenit rutina, ma sufoca, nu mai am timp de mine....
Cineva imi spunea ca rutina vine doar daca vrei. N-as merge pana acolo. Vine doar dac-o lasi.

Asta-i o lectie importanta, pe care-adesea ne-o insusim tarziu. Multa vreme am crezut ca iubirea e suficienta ca o relatie sa dureze. Mi-au trebuit mai multe mici esecuri si unul "mai de proportii" ca sa ma trag putin deoparte, sa stau stramb si sa judec drept.

Si sa-mi dau seama ca nu-ajunge sa te uiti la o floare si sa te minunezi de frumusetea ei, ca ea sa infloreasca an dupa an. Mai e nevoie s-o uzi, s-o cureti de uscaturi, sa-i stergi frunzele de praf, sa fii atent cand creste, ca sa-i schimbi vasul cu unul mai mare...

Adesea nu observam cand celalalt "creste" si are nevoie de mai mult spatiu ori de...altceva. Tindem sa-l "inghesuim" in continuare cu acelasi fel de mangaieri, cu aceleasi pretentii si vesnica intalnire cu prietenii in week-end.

Si el incepe sa se fereasca, dandu-se in fiecare zi cate un pas inapoi. Pana cand bibeloul cade de pe masuta si se sparge. S-atunci te uiti lung la cioburi si te gandesti ca nici macar nu observasei ca si-a schimbat pozitia. Dar e tarziu. Bibelourile astea nu se lipesc cu super-glue.

7 Comments:

Blogger Catalina Zaharescu said...

Super text

5:59 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Am crezut si eu ca iubirea e un "dat" si trebuie luata ca atare...ca "se intampla" si "dureaza"...si gata...Fals! Se cauta, se pastreaza, se doarme iepureste langa ea si, mai ales, nu se ingradeste... Mai stii cand un bibelou era pur si simplu gasit spart si, cum era considerat atat de pretios, nu isi asuma nimeni vina? Asa o fi si in cazul iubirii...e de ajuns sa o pierzi un pic din ochi...
Anda

10:53 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Poate incerci cu aracet ...

11:12 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Imi place mult sa te citesc pentru ca am, de multe ori, sanzatia confirmarii. Constientizez brusc (nu neaparat in cazul subiectului asta) ca am trecut prin asta si am gandit la fel la tine. Esti un fel de oglinda cu care ma trezesc in fata ochilor.

Spookie... dar nu mai mira pe nimeni, nu?

7:28 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Bine zis, cum spui tu tot ce simtim cu totii..asta e arta scrisului de fapt, sa se mai regaseasca si altii in randurile tale.
Cat despre iubire, e mult mai pretioasa decat un portelan, e mult mai fragila si de aceea ii trebuie in fiecare zi cateva ingrediente de baza, vitamine fara de care se pierde incetul cu incetul si moare intr-un final daca nu o ingrijesti: un strop de blandete, o lingurita de intelegere, o picatura mica de gelozie, un pahar cu bunatate si o galeata mare de dragoste...

1:49 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Imi place cum scrii! Gandurile tale sunt prea bine percepute, iar scrisul nu este o coincidenta!

5:46 a.m.  
Anonymous Anonim said...

poate unii isi dau seama prea tarziu de aceste lucruri, sau niciodata; dar comunicarea la momentul potrivit poate schimba situatia

11:01 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home