Gânduri

marți, ianuarie 02, 2007

Un obicei care mi-e drag: "plantatia"

De cativa ani, in familia mea s-a "adoptat" un obicei pe care nu vreau sa-l las uitat prin vreun colt de suflet . De Sfantul Andrei, pe 30 noiembrie, plantam grau (asa cum plantam cu totii fasole prin clasele primare pentru laboratorul de botanica) pentru fiecare membru al familiei (de cand avem motan, are si el recipientul dedicat).

Pe fiecare castronas cu grau pus pe vata udata zilnic din belsug punem o eticheta cu numele "proprietarului". Eu ii spun "plantatia". Avem grija de "cultura de grau", o tundem periodic si de Anul Nou se evalueaza "productia".

Se spune din mosi-stramosi ca asa cum creste graul, asa va fi anul urmator pentru "proprietar". Mai exista o explicatie conform careia vigoarea graului si frumusetea lui ar fi "dupa sufletul celui care l-a plantat". Mie imi convin ambele interpretari!

Tag Technorati:capsulaTimpului

2 Comments:

Blogger Adrian said...

Oare o "plantatie" pe numele meu cum ar creste? Tare sunt curios.

5:29 p.m.  
Blogger Catalina Zaharescu said...

:) La noi le planteaza bunica (sau mama) pe toate... asa ca e relativa treaba cu sufletul celui (celei) care le-a plantat...
Se prectica etichetarea bolului...

La Multi Ani Alina! Te pupacesc!

9:40 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home