Gânduri

sâmbătă, decembrie 09, 2006

Amintiri de zestre

Eu am crezut pana tarziu in Mosi. Si Nicolae, si Craciun. Ai mei s-au chinuit cumplit ani de-a randul sa-mi insele "vigilenta" de copil curios nevoie mare sa-l vada pe Mosu' cand vine. Fapt pentru care le sunt recunoscatoare. Au intretinut magia cu grija unor artizani preocupati ca lumea copilului lor sa fie fara cusur.

E drept, si eu am vrut sa cred. Din tot sufletul. La scoala, in clasele primare, misterul era deja demult spulberat pentru mai toti colegii mei. Care-ncercau sa ma convinga si pe mine ca "Mosul sunt parintii".
Dar mintea mea disperata - nu care cumva sa-mi scape din mana mirajul si odata cu el, copilaria- a gasit o explicatie pe masura. Mi-am zis asa: probabil ca ei (adica prietenii si colegii) nu sunt cuminti, Mosul cel adevarat nu vine, iar parintii, ca sa-i crute de suferinta, le cumpara ei cadouri.

Asa m-am tinut tare pana pe la vreo 11-12 ani.
Si-mi aduc aminte cu mare drag de vremurile in care impodobeam bradul cu mama, si tata punea varful - ca era mai inalt, sau de ziua in care venea Mosul (ce-i drept, Gerila- dar pentru un copil conta mai putin cum il chema...) la serviciu la mama.
Dupa teroarea poeziei pe care trebuia s-o spun (ca de cantat, nici vorba - aveam de mica simtul ridicolului), primeam rasplata de la Mosul. Dulciuri (mi-a ramas in minte un buzdugan din plastic roz, inauntrul caruia era ciocolata) si, ascunsa bine la fundul sacului (sa n-o dibuiasca "activistii"), o portocala parfumata...a Craciun. Ma bucur ca am pastrat pozele.

Tag Technorati: capsulaTimpului

4 Comments:

Anonymous Anonim said...

Cum adica nu este Mos Craciun?
Poate nu mai vine pe cos, poate nu mai trebuie sa-i spui o poezie, poate ai vazut prea multi de-odata pe strada de sarbatori, poate...
Si eu ma bucur ca n-ai aruncat pozele.

Cand nu-l mai avem in suflet pe Mos Craciun, incepem sa imbatranim.

Poate nu ne mai face chiar el darurile pe care le primim sub brad. Dar te poti pomeni chiar si maine dimineata ca primesti ceva de la el.

2:53 a.m.  
Anonymous Anonim said...

ochelaristo :P

si nu ai pus cojile portocalei pe calorifer sa miroasa in toata casa? :)
si cum adica te bucuri ca ai pastrat pozele? numai nebunii arunca pozele....

7:22 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Am fost impresionat de naturalete,imaginea unei copilarii autentice precum o fotografie sepia si lupta pentru ceva in care crezi.Nu imi sta in fire sa laud,dar,desi am intrat intamplator pe bloggul tau am simtit autenticitatea unui om care vrea sa se afirme prin propriile forte.Mult succes in continuare.Imi pare rau ca nu faci parte din echipa din echipa mea.
Sefu'

11:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

[b]Party Poker Spring Bonus Code ! USE CODE: pibonus325 on your first deposit and get free 325 euros![/b]

Besides the big bonus, will also be eligible to play in an exclusive private monthly $ 6000 Freeroll!
These freerolls are open to anyone who has signed for Party Poker Poker and play with some points at least 100 games in the previous calendar month.
The freeroll will be held monthly on the 3rd Saturday at 3 pm EST.
This means that if he wins 100th match points in November, having the opportunity to play in the $ 6000 freeroll held December 3 Saturday.
The freeroll will be available each month – indefinitely. This is a great value for all players Poker-infos.com Party Poker.

4:45 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home