Gânduri

joi, decembrie 14, 2006

Blocul meu

M-am mutat singura de cateva luni. La bloc. A fost prima data cand am schimbat locuinta, de cand m-am nascut. Am avut "la mama acasa" spatiu berechet, de ma plimbam cu tricicleta si cu rolele prin hol si prin sufragerie. Aveam camera mea, ba chiar si sufragerie proprie.

Dar, asa cum toti ne dorim ceea ce nu avem, voiam cu disperare o casuta mica-mica. Acum stau intr-o garsoniera, in care mi-am ales singura covorul, perdelele si cuverturile. Sunt, cu alte cuvinte, "la mine acasa".

Aventura vietii mele la bloc a trecut prin diverse faze: lupta zilnica pentru un loc de parcare, vecinele care suna la usa dupa ce te-au urmarit cand ai dus gunoiul la ghena, ca sa te intrebe de ce ai lasat punga pe jos si n-ai aruncat-o pe tobogan (evident, fiindca era plin!), nesfarsitele scandaluri publice dintre administratorul care-i la Putere, si Opozitia (invinsii de la ultimele alegeri "locale"), afisarea intretinerii, cititul apometrelor si a repartitoarelor.

La repartitoare a mai fost cum a mai fost (ca-i afisaj electronic si cat scrie, atat "raportezi"!), dar la apometre....era sa mi se-nfunde! Am pierdut pe drum o cifra (din alea "importante", care "fac diferenta" la factura) si imi iesea un consum de vreo 4 metri cubi intr-o luna. Mie asta nu-mi spune nimic. Noroc ca-i administratorul baiat de treaba (il votez data viitoare) si s-a sesizat! A venit sa le verifice personal, ocazie cu care m-a invatat sa le citesc corect ("dupa cifrele cu negru se pune virgula, iar zecimalele rosii se "rotunjesc" - Curat constitutional!)

N-am ratat nici din bucuriile unei profesii liberale, in media, care te tine mai mult plecat decat acasa, una din aceste bucurii fiind faptul ca niciodata nu-l prindeam pe omul care venea sa citeasca "lumina" si asa am ajuns sa nu primesc factura 2 luni. Inca una, si as fi avut seara de seara (de fapt, noapte de noapte) atmosfera romantica cu bezna si lumanarele. Fara cina, insa, ca nu stiu sa gatesc!

Ultima bucurie e de data recenta. Nimic nu-i mai placut decat sa te trezesti la 6.30 dimineata, indundat de vecinul de deasupra! Scoate tot din baie, sterge, usuca....din-astea, traditionale, cum iti face bine la prima ora. Plus ca, fiind vorba probabil de vreo teava "pocnita", au oprit si apa calda in tot blocul!

Dar as minti sa spun ca nu-mi place! Blocul meu e unul linistit, rar mai scapa vinerea sau sambata seara cate-o petrecere cu "strigaturi", nu-s restantieri (ca am aflat ca si asta poate fi o problema serioasa!) si, la lumina lunii, arata chiar bine....

Si ca sa nu mai am scuza timpului putin de tot, peste drum se construieste de zor un "complex sportiv". Muncitorii sunt plini de avant (ba chiar prea plini, ca avantul asta-i impinge la munca si sambata la 8 dimineata!) si ma gandesc ca nu mai e mult si o sa fie gata. Ma-ntreb, sincer, dac-o reusi sa se "alinieze" la standardele UE si daca, peste 5 sau 10 ani, cladirea asta care inca nu e, va mai fi?

Tag Technorati:capsulaTimpului

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

in ce cartier este blocul?
ziua arata oribil - noaptea este chiar dragut colorat. Si-au instalat deja vecinii luminile in brazi?

6:52 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Uite, d'aia iti citesc blogul: ma faci sa vad din noi lucrurile pe care nu le mai observ pentru ca sunt prea evidente.
Ma rog, exceptand inundatia! (6.30? Brrr!)

Inteleg ca inca n-ai ajuns la "sedinta de locatari"? Sau la "vecinasu'" de la 2 care suna seara sa intrebe de o cana de zahar...?

9:32 p.m.  
Blogger CRISTI ROMAN said...

Da, eu stau la garsoniera mea de 8 ani, de la 20 de ani. Mi s-a cam utit, vreau 2-3 camere, insa cu banii e marea problema....

2:23 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home