Gânduri

duminică, decembrie 17, 2006

Ce ti-e si cu tag-urile astea....

Tagged: one book

Faceam si eu in liniste "revista blogurilor" mele preferate si, deodata, m-am trezit "tagged" de Adrian. N-a durut, a fost chiar o surpriza placuta.
Cu alte cuvinte, la o "leapsa pe carti", am "primit-o" si-acuma trebuie "s-o dau" mai departe.

Ei, aici e aici....Daca citeam si eu ca "Briliantul" o singura carte, puneam degetul si aia era. Dar cum sa ma hotarasc? Asupra careia sa ma opresc? M-as fi repezit la Lumea Disc, a lui Pratchett, dar m-a scapat Adrian de grija ei! (MI-NU-NA-TA serie!).

Mi-am adus aminte de cartea de capatai a copilariei mele: "Cei trei muschetari" (cu toate continuarile tip telenovela: "Dupa douazeci de ani" - 2 volume si "Vicontele de Bragellone" - 6 (SASE!) volume)...deh, ale tineretii valuri....frumos, romantic, dar contraindicat dupa 16 ani!

Cu greu (tipic feminin), am extras din rafturile mintii, "Amantul doamnei Chatterley", ca fiind recomandarea mea. Ani de-a randul, in jurul acestei carti se construise un mit: ca-i un roman (cel putin) erotic. Acum ceva timp, l-am cumparat, curioasa sa vad daca D.H. Lawrence (autorul) o bate la puncte pe Sandra Brown. Si....m-am indragostit iremediabil. O poveste simpla, atat de simpla ca te cucereste definitiv .

Mesajul (ca "morala " prea suna a fabula!) e ca egoismul are multe fete, ca inteligenta poate lesne degenera in rautate, ca tortura psihologica secatuieste sufletul si, mai presus de toate, ca, indiferent de conditia sociala, visul de capatai al femeii este sa se trezeasca dimineata in bratele barbatului iubit. Simplu, cald, uman. Cat despre pasajele erotice....nu mi le aduc aminte.

Dupa ce-am citit aceasta carte, am 'devorat" toate creatiile lui Lawrence. Merita.

Si-acuma, "leapsa" goes to....Elenita (ca mi-a placut cum scrie si mor de curioasa sa vad ce citeste), Catalina (un sufletzel sensibil, maaaare iubitoare de pisici) si Carmen (ca intre blog, copii, afacere, scoala, sigur are timp si de-o carte buna! Sa ne-o recomande si noua!)

3 Comments:

Blogger Catalina Zaharescu said...

La mine? Mine? Ma uit ingrijorata...

Mi-au placut multe carti...
Despre carti tre' sa zic?
Ok... ma citesti pe blog. Eu vroiam sa amintesc azi oamenilor cam mai este cu pomana porcului pe la tara si cam ce cred ei (unii) oameni de la sate despre unele norme UE...

10:20 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Multumesc de taguire, Alina, voi scrie, doar sa gasesc un piculet de timp.

Carmen

3:45 p.m.  
Blogger Razvan said...

Primesc pe mail dis-de-dimineata un link catre tag-ul acesta cu invitatia subinteleasa de a face un clasament propriu al celor mai "istete" carti citite. Interesanta invitatia... Admir blog-ul...si ma condamn ca nu am timp suficient sa fiu atat de prompt (deh, fiecare ne plangem de lipsa timpului... a devenit obsesiva treaba!).
Ma uit la autorul blogului si MOR DE CIUDA. Sa aflu despre blog de la o prietena aflata in Canada care te citeste cu indarjire (necunoscandu-te!)si admirand demersul "Capsula Timpului"...
Ma grabesc sa-mi construiesc topul...
Imi face placere aceasta prietenoasa regasire.
("prietenoasa" e cumva riscant sa spun dupa ce am citit tagul tau despre prietenie?)

12:39 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home